ثبت 574 هزار جریمه برای تخلفات ساکن در تهران طی فروردین امسال

ثبت 574 هزار جریمه برای تخلفات ساکن در تهران طی فروردین امسال

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه بیش از 10 درصد کل اعمال قانون های ترافیک در سطح شهر تهران مربوط به تخلفات ساکن است، گفت: در فروردین امسال بیش از 574 هزار مورد جریمه برای تخلفات ساکن در تهران به ثبت رسیده است.

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت وگو با ری رایت درباره برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن از جمله تخلفاتی است که هم سبب ایجاد اخلال در روند ترافیک شده و هم می تواند موجب وقوع تصادفات رانندگی شود. آمارهای ما نشان می دهد که در فروردین ماه سال 1402 بیش از 521 هزار اعمال قانون فقط در بحث تخلفات ساکن در شهر تهران داشتیم که این آمار در فروردین ماه سال جاری به بیش از 574 هزار فقره افزایش پیدا کرد است.

وی ادامه داد: به عبارتی می توان گفت که برخورد با تخلفات ساکن در تهران در مقایسه با سال قبل بیش از 52 هزار فقره افزایش داشته است. به طورکلی می توان گفت که حدود 10 درصد از کل اعمال قانون های تخلفات رانندگی در تهران مربوط به تخلفات ساکن است. 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین با بیان اینکه توقف در خطوط شطرنجی چهارراه ها و تقاطع ها نیز ممنوع است، گفت:  آمار اعمال قانون حریم تقاطع ها و میادین و در خطوط شطرنجی در سال 1402 بیش از 320 هزار فقره بوده است. همچنین در این مدت اعمال قانون در خصوص توقف دوبله و ایستادن ممنوع نیز 158 هزار فقره بوده است.

شریفی ادامه داد: در سال 1402 بیش از 9 هزار فقره اعمال قانون در خصوص توقفات در ابتدا و انتهای پیچ ها ، روی پل ها و مقابل منازل و پارکینگ ها، توقف در داخل تونل ها مانند تونل رسالت و نیایش و … به ثبت رسیده است. همچنین در این بازه زمانی همچین بیش از دو میلیون اعمال قانون در بحث توقف مطلقا ممنوع داشتیم.

پایان خبر ری رایت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ثبت 574 هزار جریمه برای تخلفات ساکن در تهران طی فروردین امسال" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ثبت 574 هزار جریمه برای تخلفات ساکن در تهران طی فروردین امسال"، کلیک کنید.