معرفی دره اسپر بعنوان پایلوت گردشگری روستایی در دورود

به گزارش ری رایت لرستان ، سید مصطفی موسوی نصر در بازدید از این روستا اظهار کرد: از جمله هدف گذاری ها در راستای توسعه گردشگری روستایی در دورود توسعه واحدهای بوم گردی است و واحدهای بوم گردی در روستای دره اسپر توسعه خواهد یافت.

وی با تاکید بر تعریف جاذبه های جدید گردشگری در کنار ظرفیت های طبیعی روستا، بیان کرد: باید با اقداماتی نظیر رونق گردشگری کشاورزی، کشت گیاهان دارویی، ایجاد نمایشگاه نوع زندگی روستایی، معرفی غذا و خوراک روستا و دیگر برنامه ها برای جذب گردشگر به روستا برنامه ریزی کرد.

وی گفت: از طریق اعتبارات دهیاری و بنیاد مسکن به صورت مشترک نسبت به آماده سازی زیرساخت های گردشگری از جمله پارکینگ، سرویس های بهداشتی، آب شرب سالم، کف سازی معابر روستا، تعریض جاده و … اقدام شود.

فرماندار دورود افزود: تا کنون مبلغ 5 میلیارد ریال از طریق امور روستایی استانداری به حساب دهیاری روستای دره اسپر واریز شده و از همین اعتبار مشاور طرح نسبت به تهیه و آماده سازی طرح اقدام نموده است.
موسوی با اشاره به اینکه مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال جهت تهیه طرح پیش بینی شده، تصریح کرد: طی روزهای آتی مبلغ 6 میلیارد ریال به حساب دهیاری واریز خواهد شود ضمن اینکه مبلغ 8 میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن تامین اعتبار شده است.

لازم به ذکر است در این بازدید مهدی پیرهادی معاونت عمرانی فرمانداری، جعفر لک بخشدار مرکزی، احمدی رییس بنیاد مسکن و رحمان نسب رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان حضور داشتند.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "معرفی دره اسپر بعنوان پایلوت گردشگری روستایی در دورود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "معرفی دره اسپر بعنوان پایلوت گردشگری روستایی در دورود"، کلیک کنید.