چگونه جوانه گندم درست کنیم

چطور خودمان در خانه جوانه گندم درست کنیم؟

ارزش غذایی حبوبات و غلات بعد از این که جوانه می زنند بسیار بالا میرود به همین منظور در آشپزی کاربرد های فراوانی دارند که این باعث می شود تبدیل به بخش ثابتی از رژیم غذایی هرکسی شود.جوانه ها دارای اسیدهای چرب، مقدار زیادی املاح معدنی، اسیدهای آمینه و قند طبیعی می باشند و چنانچه چندین نوع از آنها استفاده شود به جرات می توان گفت که مواد ضروری بدن تامین خواهد شد. در این بخش از سایت ، آموزش تهیه پودر جوانه گندم همراه با کرم گندم را در اختیارتان قرار میدهیم بنابراین با ما همراه باشید و صفر تا صد درست کردن جوانه گندم را یاد بگیرید.

سبوس برنج در تهیه روغن سبوس برنج و در درمان برخی بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده حاوی مقدار زیادی از فیبر، ویتامین های گروه B و E، آنتی اکسیدان ها، اسید های چرب و مواد معدنی از جمله آهن، روی، منگنز، فسفر، مس سلنیوم، پتاسیم و منیزیم می باشد. این ترکیبات باعث افزایش سطح اشباع در خون، کاهش کلسترول بد، حفظ سلامت قلب و عروق، تنظیم سطح قند خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. از دیگر خواص برنج سبوس دار می توان به درمان دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا، جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی، درمان یبوست، سلامت پوست، تقویت مو، چاقی و ایدز و… اشاره کرد. در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با فواید سبوس برنج است به بررسی کلیه خواص سبوس برنج و سبوس برنج قهوه می پردازیم.

سبوس برنج چیست؟ چگونه تولید می شود؟ سبوس برنج  به پوسته خارجی برنج و سلول های خارجی که به بخش نشاسته ای برنج چسبیده اند، گفته می شود. این ماده یکی از محصولات جانبی اصلی در تولید برنج سفید است که در طی فرآیند آسیاب جدا می شود. برنجی که سبوس آن حفظ شده و از بین نرفته باشد، با نام برنج قهوه ای شناخته می شود.این ماده  که حاوی 15 تا 20 درصد چربی است، با تولید بیش از 63 میلیون تن در کل دنیا، عمدتاً برای تهیه خوراک دام یا سوخت برای دیگ بخار کاربرد دارد و فقط مقدار کمی از آن برای استخراج و تهیه روغن سبوس برنج به کار می رود.

نحوه تولید سبوس برنج بدین صورت است که در فرآیند تولید برنج، این ماده از طریق دستگاه میلر از برنج جدا می شود. این فرآیند شامل دو مرحله اصلی است: ابتدا پوسته بیرونی برنج با استفاده از دستگاه جدا می شود و سپس لایه نازک دانه برنج که به عنوان لایه زیرین شناخته می شود، نیز از طریق همین دستگاه جدا می شود. سبوس برنج جدا شده سپس تحت عملیات تصفیه و ضدعفونی قرار می گیرد تا از هرگونه آلودگی و آفت های ممکن پاک شود. و حالا می رسیم به خواص سبوس برنج! سبوس برنج خواص درمانی و فواید دارویی متعددی دارد. این شامل درمان دیابت، کاهش فشار خون بالا، کاهش کلسترول بالا، کمک به درمان اعتیاد به الکل، کاهش وزن و کنترل چاقی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد ورزشی و افزایش انرژی، بهبود عملکرد کبد و به عنوان یک آنتی اکسیدان است.

سبوس چند غله چیست؟

سبوس چند غله تشکیل شده از گندم، جو و برنج می باشد، یک معجزه گر قوی و مغذی برای بدن که خواص بسیار زیادی دارد. غلات یا سبوس به دلیل غیرمحلول بودن به تسهیل فرآیند گوارش غذا کمک کرده و در پیشگیری از یبوست موثر است. سبوس چند غله بیز یکی از محصولاتی است که توسط شرکت های مختلف ایرانی بصورت کاملا بهداشتی تولید می شود.  اما من برای دوره زمانی خاصی اطلاعات دقیق در مورد “سبوس چند غله بیز” ندارم. اما معمولاً سبوس چند غله شامل ترکیبی از سبوس های گندم، جو، ذرت و برنج است و به عنوان یک منبع غنی از فیبر و مواد مغذی مورد توجه است. قبل از استفاده از هر محصولی، بهتر است برچسب محصول را مطالعه کنید و در صورت لزوم با پزشک یا تغذیه شناس مشورت کنید

اصول اولیه در نحوه درست کردن جوانه گندم

هرچند در دفعه اول به طور کامل جوانه نمی زنند اما همین غلات خیس خورده را میتوان با شیرهای گیاهی همچون مخلوط کرده و یا آنها را در زمان خیلی کم در مقایسه با غلات خیس نشده، می توان پخت.برای اینکه جوانه زدن به طور کامل انجام شود بایستی دانه های خیس شده را شسته و اقدام به تخلیه کردن آب آنها بکنید و بعد به مدت یک الی 5 روز به حالت مرطوب داخل یک شیشه نگهداری کنید.جوانه گندم معمولاً به صورت نیمه پخته و یا خام استفاده می شود و یا از آن آرد درست می شود. دستگاه میوه خشک کن برای خشک کردن جوانه غلات گزینه مناسبی می باشد البته و گرمای فر با دمای پایین نیز از دیگر گزینه های مناسب به شمار می رود.

مناسب ترین ظرف برای تهیه جوانه گندم :برای تهیه جوانه گندم از هر ظرف شیشه ای میتوان به کار برد البته بایستی در نظر داشته باشید که پس از جوانه زدن به حجم غلات افزوده می شود به عنوان مثال اگر بخواهید از نصف فنجان گندم، اقدام به تهیه جوانه گندم بکنید شما به یک شیشه یک لیتری با درب گشاد نیاز دارید.بعد از انتخاب شیشه شما با یک سرپوش توری باید دهانه شیشه را بپوشانید به طوری که امکان خروج آب و گردش هوا وجود داشته باشد. برای این کار تا می توانید از پارچه درشت بافی که در صاف کردن مایعات یا تهیه به کار می برید استفاده کنید و همچنین می توانید از یک صفحه با پلاستیک و یا استیل ضد زنگ استفاده کرده و با کش لاستیکی آن را روی درب شیشه محکم بکنید.

سبوس برنج، لایه خارجی دانه برنج است که در فرآیند تولید برنج از بین می رود. این سبوس شامل پوسته خارجی و لایه نازکی از دانه برنج است که باعث شده است که خواص بسیاری برای سلامتی انسان داشته باشد. خواص سبوس برنج فراوان و منحصر به فرد است و در درمان بسیاری از بیماری ها مورد توجه قرار می گیرد. سبوس برنج دکتر بیز، معمولاً به عنوان یک منبع غنی از فیبر و مواد مغذی مورد توجه است. این ماده به عنوان یک منبع غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها می تواند در پیشگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان معده و روده بزرگ، بیماری های قلبی و عروقی، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی و بهبود عملکرد ورزشی و بهبود عملکرد کبد موثر باشد. مردم برخی اوقات سبوس برنج را برای درمان بثورات پوستی آلرژیک مانند اگزما استفاده می کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه جوانه گندم درست کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه جوانه گندم درست کنیم"، کلیک کنید.