پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد

پوریافر در گفت وگو با ری رایت خبر داد:

پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد

شهردار منطقه 21 تهران گفت: ما هم با دادستانی و هم با دیگر مسیولان مربوطه درباره پرداخت ضرر و زیان به مالکانی که به خاطر نزدیکی فرودگاه متضرر شده اند صحبت کرده ایم، اما ظاهرا هیچ ساز و کار قانونی برای این مسیله وجود ندارد.

محمدرضا پوریافر شهردار منطقه 21، در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری ری رایت، اظهار کرد: در قانون آمده است که اگر فرودگاه اثری داشته باشد که در خانه ها و واحد های مسکونی اطراف خود ضرر و زیان ایجاد کند، باید این ضرر را جبران کند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از ضرر ها و زیان های وجود فرودگاه ها در نزدیکی بافت مسکونی این است که اگر در حالت عادی ساخت آپارتمان های 5 طبقه قابل اجرا باشد با نزدیک شدن فرودگاه به بافت مسکونی دیگر تنها ساخت آپارتمان های 3 طبقه امکان خواهد داشت و این ضرر اقتصادی برای مالک ساختمان دارد.

شهردار منطقه 21 اضافه کرد: ما هم با دادستانی و هم با دیگر مسیولان مربوطه درباره پرداخت ضرر و زیان به مالکانی که به خاطر نزدیکی فرودگاه متضرر شده اند صحبت کرده ایم، اما ظاهرا هیچ ساز و کار قانونی برای این مسیله وجود ندارد و باید برای این مشکل ساز و کار قانونی تعریف شده و ردیف بودجه برای آن تعیین شود.

پوریافر در ادامه خاطرنشان کرد: عدم تعریف ساز و کار قانونی در مورد ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی شبیه مسیله بافت فرسوده است که شهرداری از محل عوارض بافت فرسوده، بخشودگی دارد و دولت باید بودجه ای برای انجام این بخشودگی ها اختصاص بدهد و در حال حاضر شهرداری از دولت عدد سنگینی را طلب دارد.

وی تاکید کرد: مسیولان فرودگاه می گویند قبل از اینکه مردم در محدوده ساکن شوند فرودگاه قبل از آن و بر اساس استاندارد های بین المللی و لحاظ کردن ارتفاع استاندارد و ایمنی اطراف فرودگاه در آنجا ساخته شده بود.

شهردار منطقه 21 یادآور شد: ما با پیگیری اجرای طرح تفصیلی به نوعی پیگیر حقوق مردم و ساکنان منازلی که در نزدیک فرودگاه بین المللی مهرآباد سکونت دارند هم هستیم و

پوریافر تصریح کرد: منطقه 21 تهران منطقه ای به وسعت 5 هزار و 200 هکتار است که و چهارمین منطقه وسیع تهران به شمار می آید و 50 درصد بافت آن را بافت صنعتی و نظامی شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح تفصیلی مباحثی، چون سکونت و جمعیت پذیری آینده منطقه 21 و همچنین نحوه تامین خدمات و ساماندهی شبکه معابر و مواردی از این دست مدنظر قرار گرفته است.

شهردار منطقه 21 تاکید کرد: یکی از درخواست های همیشگی اهالی و ساکنان واحد های مسکونی که با فرودگاه بین المللی مهرآباد همجواری دارند درباره افزایش تراکم ساختمانی در ساخت وساز های حریم فرودگاه است و ما با جدیت این مسیله را پیگیری می کنیم و به همین دلیل موضوع اجرای قانون طرح تفضیلی در منطقه 21 از اولویت های ما محسوب می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد"، کلیک کنید.