مرگ استاد بزرگ شطرنج حین مسابقه

مرگ استاد بزرگ شطرنج حین مسابقه

آفتاب‌‌نیوز :

ضیاور رحمان، پرافتخارترین شطرنج باز تاریخ بنگلادش در مسابقات قهرمانی کشورش دچار سکته مغزی شد و درگذشت.

وب سایت فدراسیون بین المللی شطرنج (فیده) گزارش داد ضیاور رحمان در جریان مسابقات قهرمانی بنگلادش دچار سکته مغزی شد و به طور ناگهانی در ۵۰ سالگی درگذشت.

رحمان در جریان بازی مقابل انامول حسین در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور بنگلادش در داکا دچار این اتفاقا تلخ شد. او هوشیاری خود را از دست داد و به سرعت به بیمارستان منتقل شد و پزشکان نتوانستند او را به زندگی برگردانند.

رحمان با کسب ۱۵ عنوان قهرمانی کشور، پرافتخارترین شطرنج‌باز بنگلادش بود. او رکورد بالاترین رتبه فیده در بین شطرنج‌بازان بنگلادش (۲۵۷۰ امتیاز در اکتبر ۲۰۰۵) را در اختیار دارد.

رحمان در سال ۲۰۲۲ با حضور در چهل و چهارمین المپیاد شطرنج هند به همراه پسرش تاجوار ضیا، تاریخ ساز شد. آن‌ها اولین پدر و پسری بودند که در تیم ملی شطرنج یک کشور قرار گرفتند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرگ استاد بزرگ شطرنج حین مسابقه" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرگ استاد بزرگ شطرنج حین مسابقه"، کلیک کنید.