پیش بینی برداشت بیش از 230 تن گل محمدی در بروجرد

پیش بینی برداشت بیش از 230 تن گل محمدی در بروجرد

ری رایت/لرستان مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: پیش بینی می شود امسال 230 تن گل محمدی از سطح 93 هکتار از مزارع شهرستان برداشت شود.

جواد گودرزی امروز 22 خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اوایل خرداد فصل برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان بروجرد است.

وی خاطرنشان کرد: کم آب بر بودن بوته گل محمدی و همچنین آب هوای معتدل کوهستانی اشترینان چند سالی بوده که کشاورزان بخش را به کاشت گل محمدی سوق داده است.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: بخش اشترینان با بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی رتبه اول کاشت این محصول در استان لرستان را به خود اختصاص داده است.  

گودرزی افزود: هم اکنون سطح مزارع گل محمدی در بروجرد 93 هکتار است که از این میزان سطح، سالانه بیش از 230 تن گل محمدی برداشت می شود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از گل محمدی به شهرهای دیگر برای گلاب گیری فرستاده می شود، گفت: از 230 تُن گل محمدی که در شهرستان برداشت و حدود 100 تُن در بروجرد به روش سنتی گلاب گیری و مابقی هم برای گلاب گیری به استان های دیگر فرستاده می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: نبود صنایع تکمیلی از مهمترین مشکلات کشاورزان در این منطقه است.

پایان خبر ری رایت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش بینی برداشت بیش از 230 تن گل محمدی در بروجرد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش بینی برداشت بیش از 230 تن گل محمدی در بروجرد"، کلیک کنید.