بورل به دنبال تقویت موضع مشترک اروپا در جهت راه حل 2دولتی

بورل به دنبال تقویت موضع مشترک اروپا در جهت راه حل 2دولتی

مسیول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید اقدام سه کشور اروپایی در به رسمیت شناختن استقلال فلسطین را مورد توجه قرار می دهد.

به گزارش ری رایت، «جوزپ بورل» مسیول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه و پس از اعلام کشورهای ایرلند، نروژ و اسپانیا در به رسمیت شناختن کشور فلسطین، گفت به دنبال تقویت موضع مشترک اروپا در قبال راه حل 2دولتی درباره نزاع فلسطین-اسراییل است.

بورل در شبکه احتماعی ایکس نوشت: «من اعلام ایرلند، اسپانیا و نروژ درباره شناسایی کشور فلسطین را مورد توجه قرار می دهم».

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین نوشته «در چارچوب سیاست مشترک خارجی و امنیتی، من به تلاش بی وقفه با تمام اعضای اتحادیه اروپا برای تقویت یک موضع مشترک بر مبنای راه حل 2دولتی ادامه می دهم».

راه حل 2 دولتی که بر مبنای آن یک دولت فلسطینی در سرزمین هایی که رژیم صهیونیستی از سال 1967 اشغال کرده است، تشکیل می شود، مورد حمایت بسیاری از کشورها بوده اما تل آویو با این خواسته حداقلی نیز مخالف است.

پایان خبر ری رایت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بورل به دنبال تقویت موضع مشترک اروپا در جهت راه حل 2دولتی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بورل به دنبال تقویت موضع مشترک اروپا در جهت راه حل 2دولتی"، کلیک کنید.