احیای ریسباف نقطه عطفی برای میراث اصفهان است – خبرگزاری ری رایت | اخبار ایران و جهان

احیای ریسباف نقطه عطفی برای میراث اصفهان است - خبرگزاری ری رایت | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ری رایت، مهدی طغیانی عصر شنبه در آیین بازگشایی کارخانه ریسباف اصفهان، اظهار داشت: امروز روز مبارکی برای میراث فرهنگی است زیرا تلاش جمعی و یک کار تیمی بی نظیر در مدیریت استان و مدیریت شهری صورت گرفت تا اینکه بتوانیم تنها بازمانده کارخانجات نساجی اصفهان را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: 13 کارخانه نساجی از دوره 1307 تا دهه دوم قرن گذشته شمسی، در اصفهان وجود داشت که از این تعداد کارخانه که اصفهان یک شهر فعال در حوزه نساجی تبدیل کرده بود تنها یک بازمانده برای ما به جا مانده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال 1400 به همراه استاندار اصفهان در جلسه کمیسیون اصل 90 با تمام توان ولی با کمی ناامیدی می جنگیدیم که این کارخانه را حفظ کنیم و امروز در فاصله دو سال و نیم، این مهم محقق شد.

طغیانی با بیان اینکه برای احیای ریسباف، آغوش باز این دوره از مدیریت شهری اصفهان را شاهد بودیم، اضافه کرد: احیای ریسباف به عنوان یکی از میراث تاریخی با هدف موزه منطقه ای اصفهان را به فال نیک گرفت و این نقطه عطفی برای میراث اصفهان است.

وی با بیان اینکه اصفهان بافت تاریخی گسترده ای دارد، اضافه کرد: با وجود این در زمینه حفظ اماکن تاریخی دچار خسران هستیم؛ کاروانسراهای تخت فولاد و استقلال واقعاً وضعیت بدی دارند و امکان دیگری که بی نظیر و عناصر هویتی اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار ری رایت، کارخانه ریسباف اصفهان، که از دهه 80 به دلیل بدهی به بانک ملی تعطیل شده بود، عصر امروز شنبه 29 اردیبهشت برابر با 18 می روز جهانی موزه، با حضور مسوولان استانی و شهری و جمعی از فعالان و علاقه مندان حوزه میراث فرهنگی اصفهان بازگشایی شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "احیای ریسباف نقطه عطفی برای میراث اصفهان است – خبرگزاری ری رایت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "احیای ریسباف نقطه عطفی برای میراث اصفهان است – خبرگزاری ری رایت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.