6 ساعت عملیات امدادی دره شیرز دو کوهنورد نجات یافتند

6 ساعت عملیات امدادی دره شیرز دو کوهنورد نجات یافتند

ری رایت/لرستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از نجات جان دو کوهنورد اهل استان مرکزی در منطقه گردشگری «شیرز» در کوهدشت خبر داد.

محمدقدمی امروز سی و یکم فروردین ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از گزارش دریافتی شب سی و یکم فروردین ماه 1403 که دو کوهنورد اهل استان مرکزی از مسیر اصلی منحرف و در دیواره های صخره ای این منطقه گرفتار شده بود بلافاصله نیروهای امداد و نجات به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاریکی هوا و سختی عملیات امداد و نجات در شب به دلیل اهمیت موضوع پس از 6 ساعت عملیات سنگین کوهستان، دو کوهنورد به پایین صخره ها منتقل و پس از اقدامات اولیه، جیره غذایی در اختیار این دو کوهنورد حادثه دیده قرار گرفت.

قدمی بیان کرد: بسیاری از کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت هوا و اقلیم، به ارتفاعات مختلف این شهرستان صعود می کنند که در هنگام وقوع حادثه برای آنها امدادرسانی را دشوار می کند.

به گزارش ری رایت، دره شیرز منطقه ای سرسبز در 55 کیلومتری شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود سیمره قرار دارد.

پایان خبر ری رایت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "6 ساعت عملیات امدادی دره شیرز دو کوهنورد نجات یافتند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "6 ساعت عملیات امدادی دره شیرز دو کوهنورد نجات یافتند"، کلیک کنید.