ماموریت اوریون در محیط خلا شبیه سازی می شود

برای فرود انسان در ماه؛

ماموریت اوریون در محیط خلا شبیه سازی می شود

آزمایش کپسول اوریون برای ماموریت آرتمیس ناسا قبل از آغاز این پروژه عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری ری رایت به نقل از اسپیس، آزمایش کپسول اوریون برای ماموریت آرتمیس ناسا قبل از آغاز این پروژه عملیاتی می شود.

چهار فضانورد ماموریت آرتمیس 2 به نام های کریستینا کخ، رید وایزمن، ویکتور گلاور و جرمی هانسن فضانورد آژانس فضایی کانادا قرار است در دومین ماموریت کاوش قمر زمین شرکت کنند.

کپسول اوریون در حال حاضر در یک اتاقک مرتفع قرار دارد و بنا است که نحوه عملکرد آن در فضا آزمایش شود که یک آزمایش حیاتی قبل از آغاز ماموریت فضانوردان به شمار می رود.

ناسا ماه مارس گذشته رسما اعلام کرد که ماموریت آرتمیس 2 قرار است در نوامبر سال آینده به آسمان برود و یک ماه بعد رادبه عنوان تاریخی که خدمه چهار نفره آن را برای سفر با فضاپیمای اوریون که سوار بر موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا پرتاب خواهد شد، معرفی کرد، اما ناسا تاریخ این ماموریت را جلوتر انداخته و تصمیم دارد زودتر از موعد اعلام شده آن را عملیاتی کند. به همین منظور مهندسان ناسا تصمیم دارند از آمادگی این کپسول برای اجرای یکی از مهم ترین ماموریت های سازمان هوانوردی و فضای ایالات متحده اطمینان حاصل کنند.

مقامات ناسا در بیانیه ای نوشتند که آزمایش در یک اتاقک خلاء در مرکز فضایی کندی ناسا از چهارشنبه (10 آوریل) برای ارزیابی کپسول اوریون از نظر تداخل الکترومغناطیسی و سازگاری الکترومغناطیسی آغاز شده و هدف این است که اطمینان حاصل شود که اوریون می تواند در میان این میدان ها به درستی عمل کند.

اوریون جدیدترین کپسول فضاپیمای سازمان فضایی ناسا برای حمل انسان به فضا و اکتشافات دوردست از جمله سیاره مریخ است و هم اکنون در اتاقک غربی که برای آزمایش کپسول در یک محیط خلاء که ارتفاع تا 250 هزار فوت (76.2 کیلومتر) را شبیه سازی می کند، قرار گرفته است.

تکنسین هاس ناسا کپسول اوریون را ده روز پیش با استفاده از یک جرثقیل 30 تنی که به تازگی به ساختمان مذکور اضافه شده به اتاقک غربی منتقل کردند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماموریت اوریون در محیط خلا شبیه سازی می شود" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماموریت اوریون در محیط خلا شبیه سازی می شود"، کلیک کنید.