هرکشور چند نماینده در پارلمان اروپا دارد؟

هرکشور چند نماینده در پارلمان اروپا دارد؟

در مجموع 720 نماینده در انتخابات ژوین 2024 برای پارلمان اروپا انتخاب خواهند شد که 15 نفر بیشتر از انتخابات قبلی است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری ری رایت، در حال حاضر 6 کشور در اتحادیه اروپا با نوع حکومت سلطنتی اداره می شوند. لوکزامبورگ، سوید، بلژیک، دانمارک، هلند و اسپانیا کشورهای دارای نظام سیاسی سلطنتی هستند.

در این کشورها، پادشاه یا ملکه به عنوان رییس دولت عمل می کند، اما معمولاً قدرت سیاسی چندانی ندارد. اگر بریتانیا هنوز عضو اتحادیه اروپا بود، 7 کشور در این بلوک با حکومت سلطنتی اداره می شدند.

در طرف مقابل هم 21 کشور در اتحادیه اروپا به صورت جمهوری ریاستی یا پارلمانی اداره می شوند. بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، یونان، مجارستان، ایرلند، لتونی، مالت، اسلواکی، اسلوونی، اتریش، آلمان، فنلاند، ایتالیا، فرانسه، لیتوانی، لهستان، پرتغال، رومانی و یونان این 21 کشور را تشکیل می دهند.

هرکشور چند نماینده در پارلمان اروپا دارد؟

در مجموع 720 نماینده در انتخابات ژوین 2024 برای پارلمان اروپا انتخاب خواهند شد که 15 نفر بیشتر از انتخابات قبلی است.

بیشترین نماینده در پارلمان اروپا را کشور آلمان با 96 کرسی دارد. بعد از آن فرانسه با 81 نماینده قرار دارد. ایتالیا با 76 نماینده در رتبه سوم قرار گرفته است. 

بعد از آن به ترتیب اسپانیا (61)، لهستان (53)، رومانی (33)، هلند (31)، بلژیک (22)قرار گرفته اند. کشورهای یونان، چک، سوید، پرتغال، مجارستان هرکدام 21 نماینده در پارلمان اروپا دارند. 

اتریش با 20 نماینده در رتبه چهاردهم نشسته است و پس از آن بلغارستان با 17 نماینده قرار دارد. دانمارک، فنلاند و اسلواکی هرکدام 15 نماینده به مقر دموکراسی اروپا می فرستند. 

9 کشور باقی مانده با کمتر از 15 کرسی در پارلمان اروپا هم عبارتند از ایرلند (14)، کرواسی (12)، لیتوانی (11)، اسلوونی (9)، لتونی (9)، استونی (7)، قبرس (6)، لوکزامبورگ (6) و مالت (6).

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هرکشور چند نماینده در پارلمان اروپا دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هرکشور چند نماینده در پارلمان اروپا دارد؟"، کلیک کنید.