۳۵۰۰ موقوفه و رقبه در دماوند وجود دارد – خبرگزاری ری رایت | اخبار ایران و جهان

۳۵۰۰ موقوفه و رقبه در دماوند وجود دارد - خبرگزاری ری رایت | اخبار ایران و جهان

محمدرضا ثمری بازسازی بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله (ع) و عبیدالله (ع) دماوند تا اواخر سال جاری به پایان می‌رسد و افزود: بازسازی این بقعه متبرکه شروع و قرارداد پیمانکار تنظیم شده است و طی شش الی هفت ماه آینده مرمت این بقعه متبرکه به پایان می‌رسد، کار مرمت دیگر بقاع متبرکه دماوند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: متأسفانه تعدادی از بقاع متبرکه دماوند طی سال‌های متمادی به علت عدم رسیدگی تخریب شدند و یا در آستانه تخریب قرار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دماوند از برگزاری جلسات متعدد با رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دماوند خبر داد و افزود: کارشناسان میراث فرهنگی استان تهران بارها در دماوند حاضر شده و از بقاع متبرکه بازدید کردند.

وی گفت: حدود سه هزار و ۵۰۰ موقوفه و رقبه در دماوند وجود دارد، که در ۸۰ موقوفه و دو هزار و ۶۰۰ رقبه است، که پراکنده بوده و مدیریت آنها سخت است، در همین دماوند باغات فراوانی داریم، که متصرف دارد، اما عرصه و اعیان وقف است و باید با مزایده واگذار شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۳۵۰۰ موقوفه و رقبه در دماوند وجود دارد – خبرگزاری ری رایت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۳۵۰۰ موقوفه و رقبه در دماوند وجود دارد – خبرگزاری ری رایت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.