گلدان هوشمند پرورش گل ساخته شد

همراه با جشنواره فرهیختگان؛

گلدان هوشمند پرورش گل ساخته شد

دانش آموز مدرسه واله هما از طراحی و ساخت گلدان هوشمندی خبر داد که به کمک هوش مصنوعی کارایی خود را به نمایش می گذارد.

پارسا احمدپور دانش آموز مدرسه واله هما در گفت وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری ری رایت، درباره محصولی که به جشنواره فرهیختگان دانش آموزی دانشگاه آزاد اسلامی ارایه داد؛ اظهار کرد: گلدان هوشمندی را با تلاش خود طراحی کرده ام و چندین کارایی دارد.

وی با بیان اینکه اولین کارایی گلدون هوشمند کار کردن با کمک اینترنت اشیاست؛ تاکید کرد: به صورت اتوماتیک می توان از این دستگاه استفاده کرد که نوع اتوماتیک آن از سنسور ها پیروی می کند و دارای 3 سنسور اصلی نو، دما و رطوبت خاک است و هر کدام به تنهایی عملکرد خاصی خواهند داشت.

این پژوهشگر دانش آموزی تصریح کرد: سنسور رطوبت خاک به اینصورت عمل می کند که اگر رطوبت خاک کم باشد پمپ روشن شود و آب رسانی کند. سنسور دما به تهویه هوا در صورت زیاد بودن دما و رطوبت محیط گل اقدام می کند و سنسور نور باعث روشن و خاموش شدن لامپ می شود، اگر نور از حدی کمتر بود لامپ روشن و اگر به صورت کافی باشد لامپ خاموش خواهد شد.

احمدپور گفت: نوع بلوتوثی دستگاه با گوشی کار می کند و با وصل شدن گوشی به گلدان هوشمند می توان با استفاده از اینترنت اشیاء سنسور ها را کنترل کنیم و به روشن و خاموش کردن قطعات بپردازیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گلدان هوشمند پرورش گل ساخته شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گلدان هوشمند پرورش گل ساخته شد"، کلیک کنید.