چیکار کنم اینترنت گوشیم قوی بشه

چیکار کنم اینترنت گوشیم قوی بشه

یکی از راه‌های مؤثر برای بهبود اینترنت موبایل، آشنایی با تنظیمات شبکه و دسترسی به نقاط قوت سیگنال است. همچنین استفاده از اپلیکیشن‌های بهینه‌سازی و شناسایی منابع مصرفی زیاد نیز می‌تواند به بهبود عملکرد اینترنت شما کمک کند.

مجتمع فنی تهران یکی از مؤسسات برجسته است که دوره‌های آموزشی در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات برگزار می‌کند. این دوره‌ها شامل آموزش‌های متنوعی از جمله شبکه و امنیت اطلاعات، برنامه‌نویسی وب، و مهندسی نرم‌افزار می‌باشند. با شرکت در دوره‌های مجتمع فنی تهران، شما می‌توانید به دانشگاهی کامل از اصول کامپیوتر و فناوری اطلاعات دست پیدا کنید و به عنوان یک متخصص توانمند در این حوزه شناخته شوید.

بنابراین، اگر به دنبال بهبود عملکرد اینترنت گوشی خود هستید، می‌توانید با حضور در دوره‌های آموزشی مجتمع فنی تهران، به دانشگاهی جامع و کاربردی از فناوری کامپیوتر دست یافته و به مهارت‌های لازم برای مدیریت و بهینه‌سازی اینترنت و سیستم‌های کامپیوتری خود بپردازید.

چیکار کنم اینترنت گوشیم قوی بشه

امروزه تلفن همراه به یکی از آیتم های جدایی ناپذیر از زندگی افراد تبدیل شده و برای استفاده کامل و گسترده از تلفن همراه نیاز به برقراری ارتباط با اینترنت است. خوشبختانه اتصال تلفن همراه به اینترنت بسیار آسان بوده و تنظیمات سختی ندارد. در نتیجه کاربران زیادی با تلفن همراه به اینترنت متصل بوده و از این ابزار برای دانلود و آپلود اطلاعات استفاده می‌کنند. در این بین گاهی ضعیف بودن سرعت اینترنت می‌تواند بسیار کلافه‌کننده باشد.

به دلیل مقرون به صرفه بودن سرویس های اینترنت خانگی، بهتر است فقط در مواقعی که بیرون از منزل هستید، از بسته های همراه و در منزل از و TD-LTE استفاده نمایید تا بتوانید به سرویس اینترنت با سرعت بالا و قیمت مناسب دسترسی داشته باشید.

تصور کنید مشغول به گشتن در شبکه‌های مجازی بوده و به دلیل سرعت پایین اینترنت بسیاری از محتوا‌ها به طور کامل برای شما نمایش داده نمی‌شوند. موارد گفته شده سبب شده تا کند بودن سرعت اینترنت یک دغدغه باشد و افراد به دنبال راه‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت باشند. اگر شما هم از کند بودن سرعت اینترنت تلفن همراهتان خسته شده‌اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص آموزش بالا بردن سرعت اینترنت کسب کنید.

بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

قبل از توضیح بیشتر در خصوص نحوه بالا بردن سرعت اینترنت گوشی بهتر است به این نکته اشاره کنیم که پایین بودن سرعت اینترنت به دو دلیل اصلی مرتبط است: گوشی موبایل و شبکه ارائه‌دهنده اینترنت در منطقه مورد نظر. در ادامه با به کار‌گیری ترفند‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم، می‌توانید سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.

1- کش مرورگر و برنامه‌ ها را پاک کنید

جالب است بدانید یکی از رایج‌ترین دلایلی که سبب ضعیف شدن سرعت اینترنت می‌شود، کش یا همان حافظه پنهان گوشی است. این مشکل بیشتر در نسخه‌ های قدیمی اندروید به چشم می‌خورد. در نتیجه نخستین ترفند برای تقویت سرعت اینترنت پاک کردن حافظه پنهان اپلیکیشن‌های مختلفی است که بر روی گوشی خود نصب کردید.

2- استفاده از مرورگر مناسب

استفاده از یک مرورگر مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر روی افزایش سرعت اینترنت گوشی داشته باشد. برای سیستم عامل‌های مختلف مرورگر‌های متفاوتی وجود دارد. برای هر یک از مدل‌های گوشی یکی از انواع مرورگر مناسب‌تر است. به عنوان مثال اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، مرورگر گوگل کروم برای شما مناسب است. مرورگر گوگل کروم با گوشی‌ های اندروید سازگاری بالایی هم دارد، اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که گوگل کروم فضای زیادی را اشغال می‌کند.

از طرفی دیگر بهتر است بدانید که تبلیغات نمایش داده شده در بین وبگردی نیز از اینترنت شما استفاده می‌کنند و در نتیجه سبب کاهش سرعت اینترنت می‌شوند. جدای از این موضوع نشان دادن تبلیغات در بین وبگردی می‌تواند کسل‌کننده نیز باشد. برای ر‌هایی از این تبلیغات اضافه بهتر است از یک مرورگر مناسب استفاده کنید که قابلیت مسدود کردن تبلیغات را داشته باشد. با استفاده از این ویژگی هم تبلیغات برای شما نمایش داده نمی شود و هم با کاهش مصرف اینترنت، سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.

چیکار کنم اینترنت گوشیم قوی بشه

3- حذف نصب برنامه‌ های استفاده نشده

برنامه‌هایی که بر روی تلفن همراه خود نصب می‌کنید، حتی اگر از آن‌ها استفاده‌ای نداشته باشید، باز هم می‌توانند در پس زمینه از باتری یا اینترنت شما استفاده کنند. به عنوان مثال فیسبوک و اینستاگرام از آن دسته برنامه‌هایی هستند که اگر در حال استفاده از آن‌ها نباشید و برنامه بسته باشد باز هم از اینترنت استفاده می‌کنند، این استفاده اینترنت در پس زمینه می‌تواند سرعت اینترنت شما را کاهش دهد.

بنابراین یکی دیگر از راه های افزایش سرعت اینترنت اندروید و دیگر سیستم عامل‌های گوشی لغو نصب برنامه‌هایی هست که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. توجه داشته باشید که برخی از برنامه‌های نصبی علاوه بر استفاده از اینترنت، از باتری نیز در پس زمینه استفاده می‌کنند که حذف آن‌ها در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی می‌کند. بنابراین بهتر است تنها برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید را نصب داشته باشید و دیگر برنامه‌های اضافه را پاک کنید.

4- غیر فعال کردن آپلود تصویر

در پاسخ به این سؤال که چگونه سرعت اینترنت را افزایش دهیم؟ باید گفت به منظور بالا بردن سرعت اینترنت گوشی یک ترفند بسیار کاربردی غیر فعال کردن آپلود تصویر است. به این معنا که اگر در وبگردی دیدن تصاویر برای شما اهمیتی ندارد و بیشتر به متن‌ها توجه می‌کنید، بهتر است حالت متن را در مرورگر نصبی بر روی تلفن همراه خود فعال کنید.

در این صورت دیگر مرورگر برای آپلود تصویری که در بین متن‌ها وجود دارد از اینترنت استفاده نمی‌کند و استفاده کمتر از اینترنت رابطه مستقیمی با افزایش سرعت وای فای در گوشی دارد. این قابلیت در بسیاری از مرورگر‌ها وجود داشته و برای فعال کردن این قابلیت تنها کافی است که به تنظیمات مرورگر خود رفته و گزینه text- only را انتخاب کنید.

5- نرم‌افزار افزایش سرعت اینترنت

دنیای نرم‌افزار‌های تلفن همراه بسیار گسترده و متنوع است و شاهد وجود نرم‌افزار‌های کاربردی بسیار زیادی هستیم. از جمله راه های افزایش سرعت اینترنت اندروید باید به استفاده از نرم‌افزار‌هایی اشاره کنیم که کاربرد آن‌ها افزایش سرعت اینترنت است. نحوه بالا بردن سرعت اینترنت توسط نرم‌افزار‌های افزایش‌دهنده سرعت اینترنت به این صورت است که این نرم‌افزار‌ها فایل‌های اضافی موجود در تلفن همراه را حذف کرده و به این ترتیب سبب افزایش سرعت اینترنت می‌شوند.

  1. برای دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت ارائه دهنده اینترنت ای دی اس ال تماس بگیرید.
  2. مودم را ری استارت نمایید.
  3. مرورگر خود را به روزرسانی نمایید.
  4. در صورت امکان مدل جدید تر مودم را تهیه کنید.
  5. یکی از ساده ترین راه حل ها برای افزایش سرعت اینترنت ADSL حذف اتصالات غیرضروری و تغییر رمزهای عبور است.
  6. مودم را در مکان مناسبی قرار دهید.
  7. مودم را از سایر دستگاه های الکتریکی و همچنین دستگاه هایی که سیگنال های بی سیم منتشر می کنند، دور نگه دارید.
  8. برای افزایش سرعت اینترنت ADSL به جای استفاده از وای فای از کابل اترنت برای اتصال مستقیم کامپیوتر خود به مودم استفاده کنید.
  9. وجود هر گونه تداخل و نویز در خط تلفن موجب کاهش سرعت می گردد. اطمینان حاصل کنید که سوکت اصلی تلفن خانه شما به روز است. همچنین میکروفیلترها را به هر سوکت تلفن در خانه خود وصل کنید.
  10. مودم خود را مستقیماً به سوکت اصلی تلفن خانه خود وصل کنید و در صورت استفاده از کابل، از کابل های جدید، باکیفیت با کمترین طول ممکن استفاده کنید. کابل های درهم و پیچ خورده نیز می توانند بر سرعت تأثیر بگذارند.

چیکار کنم اینترنت گوشیم قوی بشه

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص افزایش سرعت اینترنت پرداختیم. به طور کلی پاسخ این سؤال که چگونه سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهیم؟ را دانستید. برای توضیح بیشتر در این مورد باید گفت که در ابتدا مطمئن شوید که علت کاهش سرعت اینترنت از گوشی شما است یا خیر! زیرا در برخی موارد ایراد از گوشی نبوده و عدم پوشش دهی اینترنت در مکان مورد نظر سبب ضعیف بودن سرعت اینترنت می‌شود.

اما اگر مشکل از منطقه نبود و دیگر گوشی‌های اطراف مشکلی در اتصال به اینترنت نداشته باشند نوبت به بررسی گوشی می‌رسد. برای تقویت سرعت اینترنت تلفن همراه هم ترفند‌های زیادی وجود دارد که در این مقاله آن‌ها را توضیح داده‌ایم. نکته مهم این است که را پاک کرده تا حافظه گوشی بدون دلیل اشغال نباشد، زیرا این مورد تأثیر زیادی بر روی کاهش سرعت اینترنت در تلفن همراه دارد.

سوالات متداول:

  1. چگونه اینترنت گوشی را قوی کنیم؟

کش مرورگر و برنامه‌ ها را پاک کنید – استفاده از مرورگر مناسب – حذف نصب برنامه‌ های استفاده نشده – غیر فعال کردن آپلود تصویر – نرم‌افزار افزایش سرعت اینترنت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چیکار کنم اینترنت گوشیم قوی بشه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چیکار کنم اینترنت گوشیم قوی بشه"، کلیک کنید.