موافقت با تأسیس بنیاد بین‌­المللی حکیم نظامی

موافقت با تأسیس بنیاد بین‌­المللی حکیم نظامی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ویراستی از تأسیس بنیاد حکیم نظامی خبر داد و نوشت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد حکیم نظامی به منظور صیانت از مفاخر فرهنگی ایران و ترویج زبان فارسی تأسیس می‌شود.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری ری رایت، ماده واحده «موافقت با تأسیس بنیاد بین­المللی حکیم نظامی» که در جلسه ۹۰۱ مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ماده واحده «موافقت با تأسیس بنیاد بین­‌المللی حکیم نظامی» که در جلسه ۹۰۱ مورخ ۲۹/۰۳/۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۸۱ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می­‌گردد:

«ماده واحده- به منظور ترویج و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی؛ توسعه و پیشرفت فرهنگ و ادب در مسیر جهانی‌شدن هم‌تراز با هویت تاریخی، شأن دینی و ارزش­های ملی و تمدنی ایران اسلامی؛ هم‌گرایی ایران فرهنگی و صیانت و پاسداری از مفاخر فرهنگی ایران و نیز جهت معرفی و بزرگداشت حکیم نظامی به عنوان یکی از مفاخر تأثیرگذار زبان فارسی و جریان­ساز در شعر و ادبیات کهن ایران و همچنین برای گردآوری آثار فرهنگی، ادبی و هنری با موضوعات و مضامین شعر، اندیشه و شخصیت حکیم نظامی و دیگر شاعران، ادیبان و سخنوران برجسته پارسی؛ «بنیاد بین‌­المللی حکیم نظامی» به عنوان مؤسسه­ عمومی غیردولتی زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون توسعه ساختاری و تشکیلاتی، تأسیس می­‌گردد.

موافقت با تأسیس بنیاد بین‌­المللی حکیم نظامی

تبصره- اساسنامه بنیاد، ظرف مدت یک ماه و بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می‌گردد».

محمد مخبر
سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موافقت با تأسیس بنیاد بین‌­المللی حکیم نظامی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موافقت با تأسیس بنیاد بین‌­المللی حکیم نظامی"، کلیک کنید.