سیستم مکانیزه پردازش پسماند شهری خرم‌آباد راه‌اندازی شد

سیستم مکانیزه پردازش پسماند شهری خرم‌آباد راه‌اندازی شد

 به گزارش ری رایت لرستان ، با حضور دکتر حیدری معاون دادستان مرکز استان، سالاروند مدیرکل، قائد رحمتی معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان، ماجدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان از محل دفن پسماند شهرستان خرم آباد بازدید میدانی صورت گرفت.  

در این بازدید علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: طی بازدیدهای نظارتی صورت گرفته از محل دفن پسماند و با پیگیرهای انجام شده بعد از سال‌ها بلاتکلیفی بالاخره سیستم مکانیزه پردازش پسماند شهری خرم‌آباد، راه اندازی و شروع به فعالیت کرده است که با شروع فعالیت این سیستم، عملیات پردازش و جداسازی پسماندهای تر و پسماندهای خشک بعنوان قسم پردرآمد پسماند که معروف به طلای کثیف است، انجام می‌شود. 

سالاروند افزود: طی اولین بازدیدی که دوسال گذشته از محل دفن پسماند شهری خرم‌آباد انجام شد، محل دفن بشدت آلوده بود و باعث اعتراض روستاهای اطراف شده بود همچنین دود شدید ناشی از آتش‌سوزی محل دفن پسماند و رها بودن شیرابه پسماندها در پایین دست و کنار جاده موجب اعتراض رانندگان عبوری از کنار این محل دفن شده بود لذا با پیگیری‌های صورت گرفته اداره کل حفاظت محیط زیست و همکاری سازمان مدیریت پسماند در این خصوص، وضعیت در این بازدید به مراتب خوب شده و علاوه بر پردازش پسماندها، خاکریزی روزانه و … انجام می‌شود و امیداریم با ادامه روند فعلی شهرداری بتواند خط تولید کمپوست را هم راه‌اندازی نماید و شاهد یک محل دفن استاندارد باشیم. 

در ادامه دکتر حیدری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن تشکر از اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته، گفت: امیدواریم با تکمیل سایر موارد و الزامات مورد نظر محیط زیست، محل دفن پسماند شهر خرم‌آباد بعنوان یک پایلوت مطمئن و قابل استناد در زمینه دفن اصولی پسماند معرفی و قابل تسری به سایر شهرستان‌های استان شود چرا که حفاظت محیط زیست ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد و همه اقشار جامعه برای داشتن زندگی سالم و به دور از بیماری‌ها باید در حفظ و صیانت از محیط زندگی خود کوشا باشند.

در پایان مقرر گردید جلسه بررسی ابعاد حقوقی مدیریت پسماند استان در نیمه اول شهریورماه سال‌جاری در محل دادستانی مرکز استان و به ریاست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار و ابعاد حقوقی موضوعات مدیریت اصولی پسماند و همچنین مسائل و مشکلاتی که در خصوص مدیریت دفن پسماند ها در سطح شهرهای استان وجود دارد مطرح و جهت رفع نواقص و مشکلات مربوطه تصمیم گیری و اقدام لازم معمول گردد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سیستم مکانیزه پردازش پسماند شهری خرم‌آباد راه‌اندازی شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سیستم مکانیزه پردازش پسماند شهری خرم‌آباد راه‌اندازی شد"، کلیک کنید.