رییس مجمع عمومی سازمان ملل: وضعیت غزه فاجعه بار و شرم آور است

رییس مجمع عمومی سازمان ملل: وضعیت غزه فاجعه بار و شرم آور است

رییس مجمع عمومی سازمان ملل در نشست این مجمع برای بررسی وتوی قطعنامه برقراری آتش بس در غزه از سوی آمریکا گفت: وضعیت غزه، فاجعه بار، بی رحمانه و شرم آور است.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری ری رایت، «دنیس فرانسیس» رییس مجمع عمومی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی 14 اسفند 1402 برابر با 4 مارس 2024 در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی وتوی قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه از سوی آمریکا تصریح کرد: وضعیت غزه فاجعه بار، بی رحمانه و شرم آور است. من از کشته و زخمی شدن صدها نفر در جریان دسترسی به مواد غذایی در غرب شهر غزه در هفته گذشته شوکه و وحشت زده هستم.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت: جوامع بی شماری از بین رفته اند. خانواده های بی شماری ناپدید شدند. مادران و پدران، پسران و دختران، خواهرزاده ها و برادرزاده ها – همه از بین رفته اند. رویاهایشان نابود شد، ظرفیت هایشان برای همیشه از دست رفت و آینده شان محو شد.

اقای فرانسیس ادامه داد: به گفته هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل، هرگونه عملیات زمینی در رفح، یک عملیات بشردوستانه شکننده را در آستانه مرگ قرار می دهد.

رییس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: بنابراین من فوراً خواستار حداکثر خویشتن داری برای حفظ جان غیرنظامیان بی گناه هستم.

فرانسیس تصریح کرد: «بنابراین، با عزم و فوریت، بیایید برای پایان دادن فوری به این درگیری و ایجاد زمینه برای آینده ای که در آن اسراییل و کشور فلسطین بتوانند به طور مسالمت آمیز همزیستی کنند، سخت تر تلاش کنیم.»

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رییس مجمع عمومی سازمان ملل: وضعیت غزه فاجعه بار و شرم آور است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رییس مجمع عمومی سازمان ملل: وضعیت غزه فاجعه بار و شرم آور است"، کلیک کنید.