جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» بستر مناسبی برای جامعه دانشگاهی بود

جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» بستر مناسبی برای جامعه دانشگاهی بود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی تأکید کرد که برگزاری جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» بستر مناسبی برای هنرمندان اقوام و مذاهب مختلف در کشور به خصوص جامعه دانشگاهی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری ری رایت، سومین جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» از سری برنامه های جشنواره «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی برگزیدگان در واحد بجنورد به کار خود پایان داد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی در این جشنواره اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر با نقش آفرینی گسترده در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری بر آن بوده تا دیگر ابعاد رسالت دانشگاهی و اجتماعی خویش را فراتر از آموزش به منصه ظهور بگذارد و برگزاری جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» بستر مناسبی برای هنرمندان اقوام و مذاهب مختلف در کشور به خصوص جامعه دانشگاهی بود.

غلامرضا کاظمی بیان کرد: به لطف و همت رییس دانشگاه آزاد اسلامی جشنواره «امامت و مهدویت» برای سومین بار متوالی در سراسر کشور اجرایی شد و این افتخار را داشتیم که برای سومین بار متوالی میزبان هنرمندان و پیشکستوان عرصه موسیقی باشیم.

جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» بستر مناسبی برای جامعه دانشگاهی بود

وی افزود: استان خراسان شمالی دارای تنوع اقوام و پیشینه فرهنگی درخور تامل از امکانات فرهنگی و هنری است و برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند فرهنگ، اصالت و استعداد های هنرمندان این استان را به خوبی به تصویر کشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به لطف انقلاب اسلامی شجره تنومندی است که می توان با افتخار گفت این دانشگاه 40 هزار فارغ التحصیل را تربیت کرده که در موفقیت ها و جایگاه های شغلی خوبی در سطح استان و کشور قرار دارند.

دبیر تخصصی جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» هم گفت: استان خراسان شمالی با تنوع اقوام و پیشینه فرهنگی در خور تأمل، از ظرفیت فرهنگی و هنری قابل توجهی از فرهنگ و هنر اقوام ترک، کرد، ترکمن، تات و فارس برخوردار بوده و همواره در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری نقش آفرینی کرده است.

جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» بستر مناسبی برای جامعه دانشگاهی بود

رویا جاجوندیان ضمن برشماری اهداف جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» در ادامه توضیح داد: یکی از اهداف مهم این جشنواره، تلاش در حوزه موسیقی و اجرای برنامه هایی است که نوا ها و آوا های بومی این منطقه را مورد توجه قرار می دهد و در کنار تجلیل از آثار ارزشمند این حوزه نگاه ویژه ای به تبادل هنری بین اقوام مختلف استان های کشور درباره نشر آوا ها و نوا های نبوی داشته باشد و از سویی با تأکید بر هنر آیینی شاهد بازآفرینی آثار جدید و ارزشمندی از هنرمندان کشور باشیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: در سومین پوستر جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» نشان محل برگزاری جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی و واحد بجنورد، تأکید بر محور پیامبر اعظم (ص)، عنصر معنویت در معماری ایرانی با استفاده از رنگ آبی و تأکید بر اصالت خوشنویسی مورد تأکید قرار گرفته است.

به گزارش ری رایت، در سومین جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» 170 اثر به دبیرخانه ارسال شد و صاحبان 22 اثر در بخش های مختلف آوا های فردی و گروهی، نوا های فردی و گروهی، سرود، مداحی، مربیان، استادان مداحی و موسیقی با اهدای لوح، تندیس و جوایز نقدی تجلیل شدند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» بستر مناسبی برای جامعه دانشگاهی بود" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جشنواره «آوا ها و نوا های نبوی» بستر مناسبی برای جامعه دانشگاهی بود"، کلیک کنید.