تولید 20 هزار نهال توسط زندانیان رای باز در اسدآباد

تولید 20 هزار نهال توسط زندانیان رای باز در اسدآباد

ری رایت/همدان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از تولید 20 هزار اصله نهال توسط زندانیان رای باز در این شهرستان خبر داد.

بهزاد شاهمرادی در گفت وگو با ری رایت، اظهار کرد: در سال جاری در راستای پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت با کمک زندانیان رای باز که قوه قضاییه در اختیار ما قرار دادند، در محوطه منابع طبیعی شهرستان اقدام به تولید 20 هزار گلدان نهال از نوع سنجد، سرو و کاج و بادامک کرده ایم.

وی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال تصریح کرد: سهمیه شهرستان اسدآباد در این پویش در سال جاری 200 هزار اصله نهال بوده که خوشبختانه  این سهمیه شهرستان با کمک و مشارکت زندانیان رای باز، شهرداری ها، گلخانه های خصوصی و … محقق شده است.

شاهمرادی افزود: در همین رابطه گلخانه مرکز تحقیقات شهرستان 50 هزار اصله بادام شیرین، گلخانه خصوصی رحمانی 5000 نهال توت، شهرداری اسدآباد 20 هزار نهال و شهرداری آجین 10 هزار نهال تولید داشته اند و در این پویش از نقش موثری  برای تحقق سهمیه تولید 200 هزار اصله نهال شهرستان در سال جاری برخوردار بوده اند.

وی همچنین با اشاره به 460 هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان اسدآباد گفت: بادام، سرو، کاج، اقاقیا و بادامک از جمله انواع درختان دست کاشت جنگل های این شهرستان به شمار می رود.

شاهمرادی از کاشت و غرس 30 هکتار جنگل دست کاشت جدید در گردنه اسدآباد خبر داد و یادآور شد: در هفته منابع طبیعی توزیع 75 هزار اصله نهال رایگان از نوع درختان جنگلی و فضای سبز و درختان زراعت چوب از نوع صنوبر در شهرستان پیش بینی شده که این میزان توزیع نهال رایگان به نسبت سال گذشته از افزایش 15 درصدی برخوردار است .

وی اضافه کرد: نهال رایگان صنوبر در قالب زراعت چوب بین کشاورزان عمده منطقه جلگه و جاهایی که دارای آب مناسب هستند و قصد دارند از این نهال ها در زراعت چوب به عنوان کپر و بادگیر استفاده کنند، توزیع خواهد شد، ضمن اینکه نهال های جنگلی و فضای سبز هم بین ادارات مختلف، کلانتری ها و اقشار مردم توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: غرس نهال در روز کنگره ملی سیدجمال الدین اسدآبادی در 17 اسفندماه در دانشگاه سیدجمال با حضور میهمانان و چندین شخصیت کشوری به عنوان یکی از شاخص ترین برنامه های هفته منابع طبیعی این شهرستان به شمار می رود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد مطرح کرد: از 75 هزار اصله نهال رایگان پیش بینی شده برای توزیع در شهرستان تعداد 40 هزار اصله نهال از نوع صنوبر برای زراعت چوب اختصاص دارد.

پایان خبر ری رایت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید 20 هزار نهال توسط زندانیان رای باز در اسدآباد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید 20 هزار نهال توسط زندانیان رای باز در اسدآباد"، کلیک کنید.