تعداد موکب‌های ایرانی فعال در عراق اعلام شد

تعداد موکب‌های ایرانی فعال در عراق اعلام شد

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از فعال شدن یک‌هزار و ۸۱۹ موکب ایرانی در عراق همزمان با افزایش شمار زائران خبر داد.

به گزارش ری رایت به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، مجید نامجو گفت: نزدیک به ۹۰ درصد خودروهای حامل اقلام موکب‌های ایرانی با انجام تشریفات قانونی و زیر نظر مسئولان دو کشور از مرزهای سه گانه، خسروی، شلمچه و مهران وارد عراق شده است.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات افزود: از یک‌هزار و ۸۱۹ موکب ایرانی مستقر در عراق، یک‌هزار و ۴۹ موکب در کربلا، ۲۶۲ موکب در نجف، ۵۷ موکب در کاظمین، ۳۹ موکب در سامراء، ۳۹۸ موکب در مسیر مشایه (نجف به کربلا) و ۱۴ موکب نیز در سایر اماکن مذهبی و زیارتگاه‌ها به زائران اربعین خدمات ارائه خواهند کرد.  

نامجو افزود: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین از ابتدای ماه صفر، تعدادی از موکب‌های ایرانی، شروع به ارائه خدمات به زائران کردند که به مروز زمان و به نسبت افزایش حضور زائران، روز به روز بر تعداد موکب‌های فعال افزوده شد به طوری که اکنون یک‌هزار و ۸۱۹ موکب ایرانی در کنار تعداد زیادی از موکب‌های برادران عراقی به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

به گفته جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، هم‌اکنون یک‌هزار و ۱۳۱ موکب نیز در داخل خاک ایران و مبادی مرزی به زائران اربعین خدمات ارائه می‌کنند.

نامجو با این تاکید که میزبانان اصلی آیین راهپیمایی اربعین، مردم و دولت عراق هستند، از همکاری صمیمانه مسئولان عراقی در ایجاد بستر لازم برای مشارکت موکب‌های ایرانی در این آیین قدردانی کرد و گفت: حضور موکب‌های ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران است.

پایان خبر ری رایت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعداد موکب‌های ایرانی فعال در عراق اعلام شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعداد موکب‌های ایرانی فعال در عراق اعلام شد"، کلیک کنید.