اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۳۰ نفر در شهرک‌های صنعتی اصفهان

اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۳۰ نفر در شهرک‌های صنعتی اصفهان

ری رایت/اصفهان رئیس اتاق بازرگانی غرب اصفهان گفت: در شهرک‌های صنعتی اصفهان برای بیش از ۱۳۰ نفر اشتغال‌زایی شده است و در صورت فراهم‌شدن زیرساخت‌ها، امکان افزایش اشتغال تا سه برابر هم وجود دارد.

علی نصر اصفهانی در حاشیه برگزاری بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام و طیور در اصفهان (شهریور ماه ۱۴۰۳) در حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: عمده صادرات این محصولات از مبداء استان اصفهان به کشور مقصد یعنی عراق است. همچنین عمده صادرات استان در این زمینه مربوط به ماشین‌آلات و برج‌های خنک‌کننده، چیلر و هواساز است که تلاش می شود در کنار تنوع‌بخشی به تولیدات، کشورهای هدف صادرات نیز افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی غرب اصفهان با بیان اینکه امروزه توان و ظرفیت لازم برای افزایش سه برابری تولید در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان وجود دارد، توضیح داد: اشتغال‌زایی در واحدهای صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی اصفهان در جریان است و هنوز ظرفیت‌های خالی بسیاری در این‌گونه واحدهای صنعتی استان وجود دارد.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه تأمین انرژی برق و گاز و تسهیلات بانکی از دغدغه‌های مهم صنایع اصفهان است، یادآور شد: صنایع استان در تابستان با مسائلی درباره انرژی برق و در زمستان برای گاز روبه‌رو هستند. محدودیت در انرژی و تسهیلات سبب کمبود منابع مالی و ایجاد چالش در بخش تولید می‌شود. اصفهان قطب صنعت شیر کشور است، اما واحدهای دامداری صنعتی این استان در چند سال گذشته توسعه پیدا نکرده است.

سپس محسن نصر اصفهانی، فعال اقتصادی استان اصفهانب با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای پیشرو در صنایع مختلف دامداری و لبنی است، خاطرنشان کرد: این محصولات ایران جزو تولیدات باکیفیت و مرغوب دنیا محسوب می شود. هم‌اکنون مشکلاتی در زمینه صادرات وجود دارد، اما کشورهای منطقه ازجمله لبنان، عراق، سوریه، پاکستان و کشورهای شمال ایران ترجیح می‌دهند از محصولات و خطوط تولید ایرانی استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: تفاوت قیمت ۵۰ تا ۶۰ درصدی و خدمات پس از فروش تولیدات ایرانی در مقایسه با محصولات سایر کشورها مطرح و یک مزیت است. ایران در زمینه صنعت دامپروری صاحب فناوری است و مشتری‌های بسیاری از کشورهای همسایه ازجمله عراق دارد.
پایان خبر ری رایت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۳۰ نفر در شهرک‌های صنعتی اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۳۰ نفر در شهرک‌های صنعتی اصفهان"، کلیک کنید.