ابوترابی: اقتدا به پیامبر اعظم یعنی در راه رشد قدم برداریم

ابوترابی: اقتدا به پیامبر اعظم یعنی در راه رشد قدم برداریم

امام جمعه موقت تهران گفت: با بعثت پیامبر اکرم (ص)، حیات علمی و مسیر رشد انسان به سمت گنجینه های خرد، دانایی، عقلانی و روش زندگانی درست هموار شد.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری ری رایت، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، در نماز جمعه این هفته تهران با تبریک بعثت حضرت رسول اکرم (ص)، اظهار داشت: در تبیین ویژگی های دوران جاهلیت، قرآن کریم می فرماید که مردم در این دوره در ستیز و جنگ، ضلالت و گمراهی و بر لبه پرتگاه جهل، کینه توزی و استکبار قرار داشتند.

وی افزود: طبق فرمایشات قرآن کریم، مردم در دوران جاهلیت به نحوی بودند که هوا و هوس بر آنها چیره شده و نادانی جاهلیت آنها را خار و پست کرده بود. در چنین دورانی پیامبر عظیم الشان اسلام مبعوث شدند تا در پرتو حیات علمی، مسیر رشد انسان را به سمت گنجینه های خرد، دانایی، حیات عقلانی و روش زندگانی درست هموار کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان همیشه در جدال عقل، هوا و هوس است، یادآور شد: انبیاء برای این مبعوث شدند که در این جدال همیشه عقل پیروز شود و حیات عقلانی در برابر هواس و هوس به موفقیت برسد.

وی با بیان اینکه خداوند به واسطه پیامبر (ص) جدال و بی خردی را از بین برد و مردم هم کیش یکدیگر شدند، تصریح کرد: خواران به دست قدرتمند پیامبر، عزیز شدند و نادانان ثروتمند، خوار شدند. قرآن می فرماید ای پیامبر بزرگ، تو در خُلق و رفتار در اوج قرار داری و از قلبی سرشار از محبت و عشق برای سعادت انسان برخوردار هستی.

ابوترابی با تاکید بر اینکه اقتدا به پیامبر اعظم یعنی حکم ما در خانه، جامعه و محیط کار، داوری مبتنی بر عدالت باشد، عنوان کرد: همچنین قرآن می فرماید به پیامبری که بر قله پاکیزگی و عدالت است، اقتدا کنید. همچنین پیامبر (ص) با بردباری و دقت تصمیم می گرفت و آرام سخن می گفت و بعد از تصمیم نیز چالاک اقدام می کرد. سخنش لبریز از حقایق و سکوتش سرشار از حکمت بود.

در حال تکمیل…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ابوترابی: اقتدا به پیامبر اعظم یعنی در راه رشد قدم برداریم" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ابوترابی: اقتدا به پیامبر اعظم یعنی در راه رشد قدم برداریم"، کلیک کنید.