آزادی 1185زندانی استان سمنان با اعطای ارفاقات قانونی در یک سال اخیر 

آزادی 1185زندانی استان سمنان با اعطای ارفاقات قانونی در یک سال اخیر 

ری رایت/سمنان رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: در سال 1402 تعداد هزار و 185 زندانی با بهره مندی از ارفاقات قانونی به آغوش خانواده شان برگشتند. 

محمدجعفر عبدالهی 2 فروردین ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: طی 11 ماهه سال قبل  6 هزار و 698 مورد مرخصی نیز به زندانیان اعطاء شده است.

وی با بیان این که تلاش و همت دادگستری کل استان سمنان، بهره مندی هرچه بیشتر زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی است، افزود: حبس زدایی، کاهش جمعیت کیفری و اعمال مجازات های جایگزین حبس از اهداف مورد تاکید رییس قوه قضاییه در سال 1402 بوده و دادگستری کل استان سمنان در راستای نیل به این هدف از هیچ اقدام قانونی مضایقه نکرده است. 

وی گفت: مسیولین قضایی مکلف شده اند با بررسی دقیق پرونده های زندانیان و احراز استحقاق آنان، بهره مندی زندانیان را از زمان انشا رای و حتی در جلسات شورای طبقه بندی زندان و بازدیدهای مختلف از ندامتگاه ها پیگیری کنند.

عبدالهی در تشریح برخی از این ارفاقات عنوان کرد: ارفاقات قانونی شامل عفو منجر به آزادی و تخفیف، آزادی مشروط، آزادی باگذشت شاکی، آزادی تخفیف مجازات به علت گذشت شاکی(ماده483)، آزادی تعلیق مجازات و مرخصی منجربه آزادی اتفاق افتاده است.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: برخی از این محکومین به تعداد 223 نفر با استفاده از پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند و نظارت بر آنان در بیرون از ندامتگاه ها ادامه دارد و بازگشت شرافتمندانه شان به جامعه رقم خورده است.

پایان خبر ری رایت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آزادی 1185زندانی استان سمنان با اعطای ارفاقات قانونی در یک سال اخیر " هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آزادی 1185زندانی استان سمنان با اعطای ارفاقات قانونی در یک سال اخیر "، کلیک کنید.