سوید میزبان آلمان و سران کشورهای «نوردیک» برای تعمیق همکاری

سوید میزبان آلمان و سران کشورهای «نوردیک» برای تعمیق همکاری

نخست وزیر سوید با بیان اینکه همکاری کشورهای حوزه «نوردیک» و «بالتیک» اکنون عمیق تر از هر زمان دیگری در دنیای مدرن است، به افزایش تهدیدهای ادعایی از جانب روسیه اشاره کرد.

به گزارش ری رایت، «اولف کریسترسن» نخست وزیر سوید میزبان نشستی با حضور صدراعظم آلمان و نخست وزیران کشورهای منطقه نوردیک در استکهلم بود. روز دوشنبه سران کشورهای بالتیک در نشست خود در ویلنیوس، لیتوانی گفتند که اقدامات روسیه باعث نمی شود تا آنها حمایت از اوکراین را متوقف کنند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخست وزیر سوید در استکهلم گفت، سیاست امنیتی و نشست قریب الوقوع ناتو در ژوییه که در واشنگتن برگزار می شود، در دستور کار گفت وگو با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان و سران کشورهای دانمارک، نروژ، سوید و ایسلند قرار دارد.

وی در مقاله ای برای روزنامه «داگنس اینداستری» نوشت: «ما مدت هاست که همسایگان خود را ستایش می کنیم و قدردان کارهای آنها هستیم و بر اهمیت همکاری عمیق و مستحکم تاکید می کنیم. اگر می خواهید همکاری خوبی داشته باشید، باید دیدار کنید، یکدیگر را بشناسید و به دنبال ایتلاف های گسترده هم در ناتو و هم در اتحادیه اروپا باشید.»

پایان خبر ری رایت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سوید میزبان آلمان و سران کشورهای «نوردیک» برای تعمیق همکاری" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سوید میزبان آلمان و سران کشورهای «نوردیک» برای تعمیق همکاری"، کلیک کنید.